Győri Szolgáltatási SZC Pálffy Miklós Kereskedelmi és Logisztikai Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

Telefon: 96/516-716                    9023 Győr, Földes Gábor utca 34-36.             E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

in Hírek

A 9. f osztály kirándulása Győrben

received 365845003954467

received 3159962823123282018. szeptember 21-én győri sétára invitáltam osztályomat. Két célom volt: ismerkedés városunkkal és ismerkedés egymással. 22 diák mellet Katona Tímea helyettes osztályfőnök is elkísért minket.

A Városháza előtt találkoztunk. A diákok most jártak először ebben a gyönyörű neobarokk épületben, így meghatottan nézelődtek az impozáns folyosókon. Bisinger József szobra mellett elhaladva 136 lépcső leküzdésével jutottunk fel a torony-teraszra, ahonnan pazar kilátás nyílt az egész városra. Többünknek remegett a lába egyrészt a mászástól, de a szédítő magasságtól is. (Dicséret illet mindenkit, mert nem hátrált meg senki e feladat előtt.) Fentről körbe tekintve sok ismerős épületet sikerült meglátnunk, de még a városon túli panorámában is gyönyörködhettünk.

Visszatérve a talajszintre a sétáló utcát jártuk végig kicsit más nézőpontból. Baross Gábor „vasminiszter” jelképes üdvözlése után iskolánk névadójára emlékeztünk. Ezt a közismert Csónakos szobor mellett álló épület homlokzatára helyezett márványtábla megkeresésével és a törökverő hőst méltató gondolatok felolvasásával tudták a gyerekek megtenni. - Szerintem rengetegszer jártak már itt diákok, de az emlékezés tábláját senki nem ismerte.

Az utca végén újabb lépcsősor várt ránk, hiszen így juthattunk fel a Káptalandombra. A sétálóutca zaja után a csend nagyon feltűnő volt. Igazán szerencséseknek mondhattuk magunkat, mivel egyedül lehettünk ezen a varázslatos helyen. Körbe sétálva kis időutazásban volt részünk. Az Egyházmegyei Kincstár, a Bazilika, a Borsos Miklós Múzeum által közrefogott Árpád-kori templomrom arra emlékeztetett minket, hogy már közel ezer évvel ezelőtt is fontos volt az a hely, amit lábunkkal érintethettünk. A Bazilika megtekintése többeknek személyes élményeket elevenített fel, hiszen itt voltak elsőáldozók. Apor Vilmos mártír püspök szarkofágja a történelem egy szomorú időszakára emlékeztetett mindnyájunkat. A Püspökvár és a Hittudományi Főiskola mellett elhaladva a Látogatóközpontban megnéztük Szent László hermáját. A Dunakapu térre lesétálva nagyon jólesett a vaskakasos kút hűsítő vize mindenkinek.

received 259300194723114Kirándulásunkat városnéző vonatozással folytattuk. A Duna partról indulva ragyogó napsütésben élvezhettük a Belváros romantikus hangulatát. Kényelmesen hátra dőlve gyönyörködhettünk Győr emblematikus épületeiben. A Liszt Ferenc utcai palotákat, a Nemzeti Színház Victor Vasarely által tervezett monumentális mozaikképét, a hidakat, a Kossuth Lajos utca öt templomát, vagy az Egyetem épületeit mindenki ismerősként üdvözölhette. Sétánk következő állomása Pálffy Miklós és Schwarzenberg Adolf szobra volt. Remélem, hogy sikerült iskolánk névadóját jobban megismertetni a diákokkal, mert szerintem kicsit elfeledkeztünk a török kiűzésének jelentőségéről napjainkban.

Megérdemeltek a tanulók egy kis szabadidőt, bár kaptak egy kis feladatot, ami kapcsolódik leendő szakmájukhoz: a Belvárosban sétálva cégéreket kellett keresniük, ezzel is tisztelegve a hagyományos kiskereskedelem előtt.

Közös útunkat a „szódás-szökőkúttól” folytattuk, majd a Frigyláda bemutatása után érkeztünk a Széchenyi térre. A Mária oszlop, a Bencés templom, a Széchenyi Múzeumpatika vagy az Apát úr ház sok mindenről mesélhetne nekünk. Most mi inkább a barokk hangulatot élveztük, bár többen gyermeki énüket mutatták a szökőkutakban pancsolva. Kis kanyarral a Rákóczi Ferenc és a Liszt Ferenc utcán sétálva többen megállapították, hogy nagyon szerencsések vagyunk, hogy ilyen gyönyörű a városunk. A Bécsikapu tér most inkább csatatérnek nevezhető, de örüljünk annak, hogy a rég várt felújítás elkezdődött.

A túrát a megyeháza előtti szökőkút alatt „átbújva” fejeztük be, és bízom benne, hogy tényleg sikerült egymást és Győrt is kicsit jobban megismerni, felfedezni.