Győri Szolgáltatási SZC Pálffy Miklós Kereskedelmi és Logisztikai Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

 Telefon: 96/516-716                    9023 Győr, Földes Gábor utca 34-36.             E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Essen 2011.

Írta: Proháczik János
on 25 november 2015
Találatok: 671

Egész életen át tartó tanulás program

Leonardo da Vinci alprogram

Mobilitás

 

Intézményünk már több éve valósít meg mobilitási projekteket:

A pályázat típusa

A pályázat benyújtásának éve

A pályázat címe

A támogatási szerződés száma / az elnyert támogatási összeg

A részt-vevők száma

A projekt futamideje

Leonardo da Vinci
Mobilitási

2004.

Az üzleti kapcsolatok és magatartás vizsgálata a külföldi gyakorlat tapasztalatai alapján
Untersuchung der geschäftlichen Beziehung aufgrund der Erfahrungen des Auslandspraktikums

HU/04/PL/142
10 878 €

15

2004/06/01-2005/11/30.

Leonardo da Vinci
Mobilitási

2006.

Az üzletmenet és kulcsszereplői, az üzleti partnerek tevékenységének összehasonlítása, vizsgálata
Geschäftsablang und seine Schlüsselfiguren, Vergleich der Tätigkeit der Geschäftspartner

HU/06/PL/174
18 421 €

18

2006/06/01-2007/02/28.

Leonardo da Vinci
Mobilitási

2007.

Gyakorlatszerzés a kereskedelem, az üzleti élet és a logisztika területén
„Praktikum in den Bereichen des Handels, des Geschäftslebens und der Logistik“

LdV-HU-07-IVT-1029
23 720 €

16

2007/10/30-2008/10/30.

Leonardo da Vinci
Mobilitási

2008.

Külföldi szakmai gyakorlat a kereskedelem és a logisztika területén

08/0025-L/1029
29 590 €

22

2008/11/01-2009/10/30.

Leonardo da Vinci
Mobilitási

2009.

Külföldi szakmai gyakorlat a kereskedelme és a logisztika területén

09/0128-L/1066
31 624 €

20

2009/11/30-2010/11/30.

Leonardo da Vinci
Mobilitási

2010.

Szakmai gyakorlat a kereskedelem és a logisztika területén Németországban

LdV-HU-10-IVT-1096-T1
30 190 €

19

2010/06/01-2011/10-/31.



Külföldi szakmai gyakorlat a kereskedelem és a logisztika területén

A projekt célja a képzéshez kapcsolódó szakmai gyakorlat megvalósítása külföldön a kereskedelem, az üzleti élet és a logisztika területén. A kedvezményezettek a szakmai alapképzésben részt vevő diákok, akik felsőfokú, kereskedelmi menedzserasszisztens képzésben, illetve érettségit követő két éves szakképzésben –logisztikai ügyintéző szakiránnyal- vesznek részt, illetve iskolánk 11. évfolyamos , bolti eladó szakiskolai tanulói.  A felsorolt képzések mindegyikének része egy 9 illetve 4 hetes szakmai gyakorlat, így a projekt keretében megvalósult külföldi gyakorlat annak részeként beszámítható.

Célunk a tanulók szakmai készségeinek, szakmai kompetenciáinak, nyelvtudásuknak, kommunikációs és szociális kompetenciáinak fejlesztése.

A projekt megvalósításában partnerünk az esseni kereskedelmi iskola. Ők szervezték meg hallgatóink külföldi szakmai gyakorlatát. Az esseni iskolában a Berlitz nyelviskola  egyhetes nyelvi felkészítésén vettek részt a tanulók. Az iskola munkatársai vállalták a tutori feladatokat is, és a pályázatban rögzített valamennyi feladatot maradéktalanul és magas színvonalon teljesítették A vállalt feladatok teljesítésén túl köszönet illeti meg őket baráti, emberi segítségükért. A két iskola partnersége ma már több közös projektet eredményezett. A mobilitás területén immár ez volt az 6. projektünk. Az esseni iskola diákjai nyaranta hazánkban, Győrben vesznek részt a Leonardo mobilitási projekt által támogatott gyakorlaton, amelyet mi szervezünk meg nekik.

A projektben részt vevők kiválasztása pályázat útján történt. A döntésnél fő szempont volt a tanulók szociális helyzete. Azok élveztek előnyt, akik eddig még nem jutottak ki külföldre, hosszabb időre. Természetesen figyelembe vettük a tanulók magatartását, munkához való hozzáállását is.

A kiválasztott tanulók itthon, az iskola által szervezett szakmai, nyelvi, kulturális és pedagógiai felkészítésen vettek részt. A szülőket részletesen tájékoztattuk a program céljáról, a kiutazás módjáról, a kint tartózkodás körülményeiről, a kedvezményezettek feladatairól, a konkrét munkahelyekről, az elérhetőségekről, a szerződésben vállalt kötelezettségekről írásban és személyes megbeszélés útján. Ez utóbbin lehetőségük volt megismerkedni a kísérőkkel is.

Tanulóink 2011. május 14-én, az esti órákban indultak Győrből egy busszal. Másnap a koradélutáni órákban foglalhatták el szállásukat, és hétfőn reggel megkezdődött a külföldi gyakorlat. Az első héten az esseni iskolában vettek részt délelőttönként a nyelviskolai órákon, majd délutánonként különböző programokon. A következő héten a gyakorlóhelyeken kellett bizonyítaniuk tudásukat, rátermettségüket, önállóságukat.

A négy hét alatt végig két-két tanárunk volt velük, két hetes váltásban, akik irányították, ellenőrizték a tanulókat, és ha kellett, pótolták a szülőt.

A kint tartózkodás alatt a tanulók megismerkedtek külföldi diákokkal, barátságot kötöttek. A szabadidőben számos közös programon, kiránduláson vettek részt.

Az eredmények terjesztése a tanulók aktív közreműködésével osztályfőnöki órákon, iskolai konferencián, kiállításon, honlapon keresztül valósult meg.


Eredmények:

A projekt az alapkészségek elsajátításával, fejlesztésével a leendő munkaerő versenyképességét javította. A vállalkozói készségek, a kommunikációs és menedzsment ismeretek bővítése a hazatért tanulók első félévi teljesítményében egyértelműen jelentkezett.

A projekttel teljesítették tanulóink előírt munkahelyi gyakorlatuk egy részét.

Eredménynek kell tekinteni, hogy jelentősen gyarapodott a külföldi gyakorlaton részt vevők idegen nyelv ismerete.

A projekt eredményének tekinthető az is, hogy a német kereskedők megismerhették a magyar kereskedelmi képzés tartalmát, színvonalát, a magyar munkavállalók beállítottságát, munkához való hozzáállását, idegen nyelv ismeretét. Partnereink külön kiemelték tanulóink kreativitását. Elsődleges célunk a szakmai készségek és a szakmai kompetenciák kialakítása és fejlesztése volt.

A projekt tanulóink személyiség fejlődéséhez is nagymértékben hozzájárult. Önértékelésük, amire általában a felszín alatt megbúvó alulértékelés a jellemző, reálisabbá vált. Egyértelműen előbbre léptek a csapatmunkában, természetessé vált egymás segítése.

A külföldi gyakorlaton nyújtott teljesítményük, a külföldi kereskedők, külföldi tanárok elismerő szavai sok tanulónknál túlzás nélkül állíthatjuk, hogy sorsfordító hatást jelentettek. Hozzájárult magabiztos, jó fellépésük, reális önértékelésük kialakulásához.

A projektszervezést a projektmenedzser irányította, de a munkában aktívan vett részt Kóbor Éva tanárnő is, aki minden eddigi mobilitási projektünkben, mint kísérő tanár is részt vett. A pénzügyi feladatokat az intézmény gazdasági vezetője bonyolította le.

A projekt eseményeiről számol be a tanulók által készített német nyelvű bemutató:


Leonardo-Projekt Essen 2011

Wir haben uns am 14. Mai auf den Weg nach Essen, Deutschland gemacht. Einen Monat verbrachten wir dort. Unsere Herberge war bei Werden, an einem sehr ruhigen Ort. In der ersten Woche haben wir an einem intensiven Sprachkurs teilgenommen. Unser Lehrer war sehr nett und sehr-sehr tolerant. Wir haben unsere Partnerklasse getroffen, die für uns verschiedene Programme organisiert hat. Zum Beispiel: Graffity, Grillparty,Besichtigung einer Ausstellung bei der Firma Telekom, ein Wettbewerb im Einkaufszentrum Limbecker Platz.

Wir haben das Aalto Theater, den Gruga Park und den Flohmarkt in Essen auch besichtigt.

In den nächsten drei Wochen haben wir viel gearbeitet. Jeder hat an verschiedenen Arbeitsplätzen gearbeitet. Einige von uns arbeiteten in einem Logistik-Unternehmen, andere in einem Großhandel oder Kleinhandelsgeschäft. Einige Arbeitsplätze waren in der Nähe, andere sehr weit von unserer Herberge. Die Arbeitszeit hat im allgemeinen 8 Stunden gedauert.

Nachmittags, nach der Arbeit haben wir uns Filme angesehen, im Internet gesurft, einen Stadtbummel gemacht, Sport getrieben oder uns unterhalten. Die Atmosphäre war ganz gut.

Jedes Wochenende organisierten wir viele Programme, so sind wir nach Köln gefahren, wo wir uns den Kölner Dom, das Schokoladen-Museum und andere Sehenswürdigkeiten angeschaut haben. Am Baldeney-See haben wir auch einen schönen Tag verbracht.

Die ganze Zeit in Deutschland hat uns sehr viel beim Sprachenlernen geholfen und wir konnten  auch Berufserfahrung erwerben.

Die deutschen Leute waren sehr hilfsbereit, nett, direkt. Wir haben uns sehr gut gefühlt.

SchülerInnen der Klasse 14. E

 

 

Vonalban

Oldalainkat 78 vendég és 0 tag böngészi