Győri Szolgáltatási SZC Pálffy Miklós Kereskedelmi és Logisztikai Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

Telefon: 96/516-716                    9023 Győr, Földes Gábor utca 34-36.             E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Leonardo projekt - Kuopio

Írta: Proháczik János
on 25 november 2015
Találatok: 465

Mi jut eszetekbe, ha ezt halljátok: Finnország? Valószínűleg a hó, a hideg, az „ezer tó országa”, a fjordok világa, talán a finn-magyar nyelvrokonság.

Ez nem sok, de magam sem tudtam többet mindaddig, míg álmom valóra nem vált, s eljuthattam ebbe a szép, északi országba

9 társammal és a Krúdy Gimnázium néhány tanulójával iskolánk testvérvárosában, Kuopioban töltöttem 8 napot, Joóné Varga Magdolna tanárnő, és Mayer Zoltán tanár úr vezetésével. Ez a pár nap arra volt elegendő, hogy felébressze bennem a vágyat: még sokszor visszatérni ide, még jobban megismerni a finneket.

Szeptember 8-án péntek reggel vonattal mentünk a Keleti-pályaudvarig, ahol a MALÉV különbusza várt bennünket és vitt ki a reptérre. A gépünk 13 óra 50 perckor indult és helyi idő szerint 17 óra 30 perckor landolt Helsinkiben. A reptéren várt bennünket néhány finn tanárnő és diák. A csomagok felvétele után busszal indultunk Kuopió felé. Éjfélre értünk a Hotel Savoniába, ahol a szállásunk volt. Négy-ágyas, fürdőszobás szobáink voltak, így mindannyian kényelmesen elfértünk.

Nem lehetett panaszunk az étkezésre sem: reggelente svédasztal várt bennünket. Az étteremben mindenki kedvére válogathatott az ismerős és az ismeretlen ételek közül. Még a rénszarvas húsát is megkóstoltuk! Ízletes volt, bár én szívesebben látom ezt a kedves állatot a Mikulás szánja előtt, mint ételként egy asztalon.

Vendéglátónk színes, gazdag programot állítottak össze: sétát tettünk Kuopió központjában, végigmentünk a piactéren, élveztük a nyüzsgést, a piac forgatagát, ezután városnézésen vettünk részt. Sok érdekeset láttunk és hallottunk a Kuopió Muzeum termeiben is. Jókedvünket növelte a hangulatos hajókirándulás, ill. egy esti – a finneknél hagyományos – szaunázás. De ennél sokkal izgalmasabb volt, hogy a „forróság” után megmártóztunk a hideg tóban. Vacogós, de felejthetetlen este volt!

Természetesen a szórakozás mellett, hasznos programjaink is voltak. Részt vettünk áruházlátogatáson, majd megtekintettük a városháza új multimédiás előadótermét, ahol Kuopióról mutattak be egy filmet, magyar szinkronizálással. Este a finn diákok illetve Marja-Liisa Korhonen tanárnő látott vendégül néhányunkat.

Csütörtökön délelőtt megbeszéltük tapasztalatainkat, majd délután átköltöztünk a Puijo Hotelbe, a Puijo torony lábához. Este búcsúvacsorát tartottunk, hangulatos tangóharmonikaszó mellett.

Péntek reggel elbúcsúztunk vendéglátóinktól is, elindultunk Helsinki felé, ahová 14 óra körül érkeztünk meg. Szállásunk egy diákszállón volt, 6 ágyas szobákban.

Délután hajóval elmentünk Suomenlinára egy romantikus szigetre, Helsinki közvetlen közelében.

Szombat délelőtt még volt szabadidőnk, megnéztünk egy nagyon szép sziklatemplomot, de délután fél négyre jött értünk a reptéri különbusz. 18 órakor elindult a repülőgépünk Magyarország felé, és szerencsésen meg is érkeztünk Győrbe.

Azt hiszem, mindannyiunk nevében mondhatom, hogy ez a nyolc nap felejthetetlen volt, és nagy köszönettel tartozunk érte mindazoknak, akik felajánlották ezt a lehetőséget és támogattak bennünket.